Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/przetartyszlak.pl/wp-content/themes/suzette-elegant/framework/functions/misc.php:57) in /public_html/przetartyszlak.pl/wp-content/themes/suzette-elegant/framework/functions/misc.php on line 56

Dookoła Półwyspu Iberyjskiego. Porto, Lizbona, Sevilla.

Po wyjechaniu z Santiago de Compostela skierowaliśmy się wprost do Porto (o pierwszym etapie podróży przeczytacie tutaj) Tego dnia czasu na wszelkie opóźnienia nie mieliśmy wiele. W końcu nie samą jazdą samochodem podczas podróży człowiek żyje, trzeba jeszcze mieć czas na przecieranie szlaków na własnych nogach, najchętniej w butach do biegania 😉 Tutaj miałam dużo szczęścia bo jadąc zupełnie w ciemno trafiłam na bardzo fajną ścieżkę biegową. Nie dość, że nad samym oceanem, to jeszcze głównie tartanowa. Na niektórych odcinkach co prawda biegacze musieli dzielić się drogą z rowerzystami, ale nikt na nikogo nie narzekał  – w końcu byliśmy tam na wakacjach, tacy wyluzowani i naładowani endorfinami 😉 Po biegu spędziłam aktywnie czas na plaży (pilates) i… tyle Porto widziałam!

Porto. Odmierzam siłę wiatru 🙂

Jego zdjęcie jak z „żurnala” 😉

Zimne i agresywne fale.

Idealna ścieżka biegowa.

Dalszy etap podróży to Lizbona. W życiu nie widziałam bardziej górzystej starówki! Trafiliśmy do niej w samo południe.  A ja naprawdę delektowałam się upałem! (Swoją drogą po powrocie do domu zachwycałam się deszczem – zrozumieć kobietę…)

Portas do Sol, jeden z najciekawszych punktów widokowych Lizbony.

Portas do Sol.

Widok na Zamek św. Jerzego.

Tramwaj na Starym Mieście.

Teatralne ściany.

Graffiti na starych murach.

colllisbona

Dla murów też można stracić głowę.

bty

dav

Kolorowe kamienice w okolicy starówki.

Klasztor Hieronimitów.

No dobrze, zabytki, kolory, punkty widokowe ale… jest też w Lizbonie coś, co mnie osobiście przeraziło. Most Vasco da Gamy o długości 17,2 km – najdłuższy most w Europie. W zasadzie są to już okolice Lizbony, ale bardzo bliskie. Biegać się na nim nie da, bo piesi mają zakaz wstępu, ale i tak bym się nie skusiła! Sami zobaczcie. Zdjęcia robiłam ja, starałam się jak mogłam 🙂 A teraz ruszamy w daleką drogę i widzimy się w Sevilli. Z ciekawostek mogę dodać, że w Portugalii spotkaliśmy policjantkę pochodzenia ukraińskiego (przez przypadek akurat jej zapytaliśmy o płatne autostrady), z którą rozmawialiśmy po polsku. Jak miło było usłyszeć rodzimy język i zobaczyć słowiański uśmiech! 😉

Sevilla, piękne miasto! Mnie uderzyło swą dostojnością. To nic, że było jakieś 35 stopni i znowu samo południe! Czułam się tam troszkę jak w bajce 🙂 Za krótkiej niestety… Tu atmosfera flamenco wisi w powietrzu. Gorąca Andaluzja o nieszablonowym klimacie zaprasza do spaceru po miejscach, w których piszczałam z zachwytu. Sevilla nie ma swojej kopii na innych ulicach innego miasta. Na pewno nie spośród tych, które widziałam w Hiszpanii. To był jeden z tych dni, kiedy byłam najbardziej zmęczona, ale urokowi miasta uległam natychmiast.

dav

Mniej więcej godzinę wcześniej wstałam po jednej z najcięższych nocy podczas wyjazdu. Kiedy zobaczyłam Sevillę, odżyłam!

bty

…a na resztę Sevilli przyjdzie czas? Tego dnia miałam jeszcze pobiegać w Tarifie. Może gdyby nie upał, nie czułabym się jeszcze usatysfakcjonowana po tych kilku godzinach. Jednak wybierając się w podróż o takiej specyfice liczyłam się z tym, że na deser nie napiję się kawy tutaj ale dopiero w najbliżej wysuniętym ku Afryce europejskim mieście.

„I know, I have to go” (Cat Stevens)

Aga

Posts published: 241

Copyrights © Przetarty Szlak. All Rights Reserved.